At various data modeling conferences I've visited for the last few years, there's a common identity crisis amongst data modelers and data architects. In most cases it encircles the following set of questions they ask themselves:
- How do we stay relevant in this avalanche of new tech and developers?
- How do we perserve the business knowledge that is in our data models?
- How do we pass our knowledge and the business knowledge along in the organisation?
Instead of answering these questions directly, let's look at a little history in IT and see if we can find a trend. And perhaps formulate some insight on thoses trends, and then find the answers to these questions. They might be slightly different than you'd expect. Let's find out..
|
|
BCP Software ontwikkelt en levert al meer dan tien jaar CaseTalk, het software-gereedschap voor feitgebaseerd informatiemodelleren. CaseTalk wordt door excellente informatie-architecten ingezet om complexe en grootschalige informatiegebiedenin kaart te brengen en hanteerbaar te houden.
|
Het midden en klein bedrijf heeft vaak een beperkt budget voor automatisering en ervaart ICT als een terugkerende noodzaak. Dit in een tijd waarbij automatisering een steeds belangrijker rol speelt. Of het nu gaat over uw nieuwe website, de aansluiting met uw backoffice, uw verhouding tot social media en uw klanten, of een zoektocht naar een nieuw administratief systeem, veelal ontbreekt een gedegen onafhankelijke expertise. Onze MKB Quick Scan biedt u de mogelijkheid om met een beperkt budget onze jarenlange ervaring en expertise in te zetten.
|
Informatie technologie is al jaren in opmars en de noodzaak wordt steeds meer gevoeld. Onze maatschappij wordt steeds afhankelijker van automatisering, de ondernemingen worstelen in het gevecht om de markt te blijven dicteren. De hoeveelheid data wordt steeds groter en diverser. De bedrijfsvoering wordt met wetgeving en certificering gedwongen kennis vast te leggen, terwijl ICT hierin achter lijkt te lopen. Ondanks de noodzaak van ICT, wordt het nog steeds niet als een vaste last ervaren waarmee passend en pragmatisch te werk moet worden gegaan.
|
|
Informatiebehoefte en -noodzaak |
Technologie is tegenwoordig zo alom aanwezig, dat we neigen te vergeten wat er bij komt kijken. Iedereen met een smartphone kent de afschuw van telkens een nieuw apparaat te moeten aanschaffen omdat de nieuwste besturingssystemen het oude model niet meer ondersteunen. En tegelijk kijken de meeste gebruikers er niet verwonderd van op dat elke dag er een nieuwe versie van de app als vanzelf wordt geïnstalleerd. Immers de nieuwere versie biedt meer stabiliteit, een beter gebruiksgemak, of gewoon een geheel vernieuwd uiterlijk om bij de tijd te blijven. En ondanks deze ups en downs, beseffen maar weinig mensen wat hierbij komt kijken, en hoeveel inspanning, tijd en geld dit kost.
|
We zijn allemaal expert op ons eigen werkterrein. Maar als er werk uitgevoerd moet worden door een externe IT expert, hoe beoordeel je dan of dit voor jou de juiste expert is en zijn levering of advies dan het juiste is? Als je om welke reden dan ook twijfelt aan de mening, het advies, de offerte of uitvoering van je huidige expert, dan heb je de mogelijkheid om een second opinion aan te vragen. Een second opinion schept helderheid, zonder de verwarring zoals een tweede advies of extra offerte dat doet.
|
Wat is een applicatie-architectuur, wat voegt een -architectuur toe aan de kwaliteit van programmatuur en wat betekent dat voor de productiviteit van applicatie-ontwikkeling? Met andere woorden, wat levert een applicatie-architectuur u op?
|
|
|
|